اتو بخار یکی از وسایل بسیار خوب و ضروری در خانه می باشد و ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد نماید از این رو بهتر است با علل بو گرفتن آن آشنا شوید.

  • استفاده نکردن اتو به مدت طولانی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر از این اتو به مدت طولانی استفاده نکنید ممکن است با بوی بدی در آن رو به رو شوید. برای همین هم بهتر است بعد از هر بار اتو کشی مخزن اتو را تخلیه کنید و نگذارید آب درون آن بماند. در نظر داشته باشید که ماندن آب یکی از دلایل اصلی برای این مورد می باشد. نه تنها این مدل اتو بلکه اتو های دیگر را نیز باید در زمانی که برای مدتی استفاده نمی شوند آب درون آن ها را تخلیه نمایید زیرا احتمال بو گرفتن آن ها زیاد می باشد.

  • باقی ماندن آب در اتو بخار

 در نظر داشته باشید که اگر آب برای مدتی در یک ظرف بماند می تواند باکتری هایی را در خود رشد داده که منجر به ایجاد بوی بد می شود. بهتر است اتو بخار خود را بعد از هر بار استفاده تخلیه کنید و نگذارید که باکتری ها در مخزن آن ها رشد کنند در غیر این صورت باید شاهد بوی بد در آن باشید.

  • رسوبات

از دیگر دلایلی که می تواند منجر به ایجاد بوی بد در اتو شود می توان به رسوبات مخزن آب اشاره کرد. در این مواقع باید حتما رسوب زدایی را انجام دهید در غیر این صورت نمی توانید این بوها را از بین ببرید. برای این که رسوب زدایی را انجام دهید نیاز است تا از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

  • آب با املاح بالا

در نظر داشته باشید که برای کاهش بوی بد اتو باید از آب های تصفیه شده استفاده کنید در غیر این صورت املاح آب می تواند برای اتو مشکلاتی ایجاد کرده و رسوبات فراوانی را از خود به جای بگذارد. آب شهری دارای املاح بالایی می باشد و بهتر است برای اتو بخار از این نوع آب ها استفاده نکنید. برای این که بتوانید از آب مناسب برای اتو بخار استفاده کنید بهتر است مقداری آب را جوشانده و درون بطری بریزید و هر بار که می خواهید اتو کنید از این آب جوشیده استفاده کنید. این کار ساده کمک می کند تا اتوی شما دیر تر رسوب گرفته و در نهایت نیاز به تمیز کردن در این موارد به شدت کاهش می یابد.

  • تمیز کردن درون اتو بخار

شاید فکر کنید که تمیز کردن اتو بخار بسیار سخت می باشد ولی اصلا این گونه نمی باشد و شما با چند تکنیک ساده می توانید اتو بخار خود را مانند روز اول نو سازید. برای این که بتوانید درون اتو بخار خود را تمیز کنید نیاز به مقداری سرکه سفید و یک تکه پارچه بدون استفاده دارید. برای این کار باید مخزن اتو را از سرکه پر کرده و پارچه را اتو کنید تا تمامی سرکه از درون مخزن تخلیه گردد. این کار باعث می شود تا تمامی رسوبات از درون اتو خارج شده و اتوی شما دیگر بوی بدی نخواهد داد.

بعد از این که تمامی سرکه از مخزن تخلیه شد می توانید مخزن را شسته و با آب مقطر پر کنید. برای تمیز کردن منافذ اتو می توانید از گوش پاک کن و مقداری سرکه استفاده کرده و تمامی رسوبات را از بین ببرید.